Studenten organiseren online veiling voor vluchtelingenkamp Bangladesh

Op 1 november organiseert evenementenbureau Lelie Events, bestaande uit acht communicatiestudenten van de Hogeschool Leiden, via Microsoft Teams de online veiling Auction4Action. Het evenement betreft een veiling, gastspreker en pubquiz. De organisatie wil hiermee geld inzamelen om een ambulance te realiseren voor het Rohingya vluchtelingenkamp in Bangladesh.

Het Rohingya vluchtelingenkamp in Bangladesh werd in 2018 uitgeroepen tot het grootste vluchtelingenkamp ter wereld met ruim 800.000 vluchtelingen. De Rohingya werden vanuit Myanmar verdreven vanwege religieuze en etnische redenen. Het vluchtelingenkamp bestaat uit 34 kleinere kampen. Pionier Anwar kan via de ambulance medische hulp voor zieke en gewonde mensen in één van deze kampen mogelijk maken.

Doel
De ambulance die Anwar nu tot zijn beschikking heeft is afkomstig van de non-profit organisatie MIVA. Dit is een stichting die al 85 jaar lokale pioniers ondersteunt met onmisbare vervoers- en communicatiemiddelen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. In samenwerking met MIVA organiseren de acht studenten van Lelie Events de inzamelingsactie Auction4Action om de bekostiging van een tweede ambulance voor Anwar te ondersteunen. Alle opbrengsten van de inzamelingsactie gaan dus naar de ambulance die 15.000 euro kost.

Auction4Action
De studenten willen via het online evenement de doelgroep van 50+ aansporen tot het nemen van actie ten aanzien van de gezondheid van de Rohingya. Het evenement duurt van 15:00 uur tot 17:00 uur en kan vanuit huis bijgewoond worden via Microsoft Teams. Auction4Action ontvangt Yoones Bemani Naeini die vertelt over zijn eigen ervaringen in een vluchtelingenkamp. De veiling items worden gesponsord door onder andere het Eden Hotel Amsterdam, Museum Voorlinden en Atelier Werfklei. Kaarten voor Auction4Action zijn te koop via de Facebookpagina van Lelie Events.

-------------------------------------------------------einde persbericht-------------------------------------------------------

Over Lelie Events
Lelie Events is een evenementenbureau dat is opgericht in 2020. De organisatie bestaat uit acht communicatiestudenten van Hogeschool Leiden. Lelie Events zet zich in voor goede doelen en werkt samen met MIVA.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Steven van Polanen, publiciteitsmedewerker bij Lelie Events, via (06) 3804 1562 of via lelie.eventsleiden@gmail.com.

Lelie Events

Noordeinde 10