Prachtig Programma Partindag 2018

Uitwisseling van kennis en ervaring en het contact met andere wereldburgers raken elk jaar weer de kern van de Partindag. Ook dit jaar. Het programma voor zaterdag 29 september in Hilversum is rond. Zo gaan de dagvoorzitters Andhika Rutten en Marc Broere in gesprek met jongeren die een particulier initiatief (PI) begonnen zijn, is er een tryout van het theaterprogramma van Charles Groenhuijsen en tot slot cabaret van De Verhalenwerf. Met daartussenin meer dan 20 – voor ieder wat wils – workshops! Een dag om bij te zijn.

De verschillende workshops gaan in op prangende vragen zoals Waarom krijgen wij nooit een erfenis? (over nalaten en schenkingen) en AVG, wat moet je ermee? En ook: Erkenning Goed Doel aanvragen ingewikkeld? [Nee hoor!] Hoe betrek je medestanders en tegenstanders bij je projecten? Fondsen werven in lage inkomenslanden? [Yes, they can!] En wat heeft community building met crowdfunding en fondsenwerving van doen? En duurt duurzaam het langst?

We leren video’s maken (Hoe dan?) en we komen meer te weten over interculturele communicatie in de workshop: “En ik had het nog wel zo GOED beDOELd…” Natuurlijk ontbreekt story telling niet, want verhalen zijn werelderfgoed.

Maar ook: Van tehuis naar thuis. Hoe doe je dat? Een workshop over het aanbieden van familiegerichte zorg. Er is een sessie over inclusie van mensen met een beperking: Is dat altijd haalbaar en hoe begeleid je dat dan? In de werksessie ‘Vrijwilligerswerk met kwetsbare kinderen’ wordt ingegaan op de risico’s en wanneer het wél kan.

Bovendien wordt ingegaan op de vraag of rurale watervoorziening goedkoper en duurzamer kan. Een andere workshop gaat over Rain Water Harvesting.

Sara Kinsbergen onderzoekt of PI wel echt helpen de armoede te verminderen. Ook zij is aanwezig. ErnstJan Stroes faciliteert de workshop: ZIN in Internationale Samenwerking. En dan zijn er nog onderwerpen zoals framing en veiligheid. Tenslotte is er een informatieve markt, zijn er landentafels en een ‘open space’ voor en door PI. Kortom een dag om bij te zijn.

Wilde Ganzen is hoofdsponsor van deze dag van en voor PI en andere wereldburgers. Voor meer informatie (o.a. het complete programma) en inschrijven, ga naar Partindag 2018: https://www.kleinegoededoelen.nl/event/partin-dag-2018/

Partin

Postbus 2089