Studenten halen geld op voor MIVA

+(31) 6 15 30 50 27

17 oktober 2018, Leiden

Studenten halen geld op voor MIVA

Kinderen met een beperking in Zimbabwe hebben niet de kansen zoals kinderen in Nederland hebben. Hier brengen zeven studenten van de Hogeschool Leiden, door middel van Mutambo for charity, verandering in. Mutambo for charity is een Afrikaanse bingomiddag waarbij er verschillende prijzen te winnen zijn, zoals een rondvaart door Leiden, een Nintendo2DSXL inclusief Super Mario 3Dland, kaartjes voor musea en nog veel meer.

Mutambo for charity vindt plaats op 11 november in de Burcht in Leiden. De prijs voor entree, hapjes, een drankje en een bingokaart is €16,-. Alle opbrengsten van Mutambo for charity gaan naar het goede doel MIVA.

Hulp aan Zimbabwe
Het geld dat de studenten samen ophalen wordt besteed aan een auto voor Albert. Albert woont in Zimbabwe en strijd daar voor de acceptatie van kinderen met een beperking. Het is echter moeilijk om deze kinderen allemaal te bereiken door de grote afstanden en slechte wegen in Zimbabwe. Een auto voor Albert zorgt ervoor dat hij meer kinderen kan bereiken en hulp kan bieden bij het toegankelijk maken van scholen voor gehandicapten. Daarnaast helpt hij deze kinderen met het krijgen van een inkomen.

MIVA
MIVA maakt het mogelijk om pioniers, zoals Albert, te helpen. MIVA ondersteunt pioniers in Afrika, Azië en Latijns-Amerika die zich inzetten voor anderen. De organisatie helpt deze mensen aan vervoers- en communicatiemiddelen.

Mutambo for Charity

Rijn en schiekade 106