Ajax Foundation ontvangt CBF-keurmerk

2 september 2018

Ajax Foundation ontvangt CBF-keurmerk

De Ajax Foundation is per 1 september 2018 in bezit van het CBF-keurmerk. Het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) is de toezichthouder voor goede doelen in Nederland. “We zijn hier enorm trots op”, vertelt Jeannette Jongejans, manager van de Ajax Foundation. “Het keurmerk laat zien dat onze Foundation uitstekend werk verricht en aan alle kwaliteitseisen voldoet.”

Ajax is de eerste voetbalclub in Nederland met een Foundation die zo’n erkenning krijgt van het CBF. Jongejans: “Mensen en bedrijven die aan de Ajax Foundation schenken, weten nu ook dankzij het keurmerk dat hun donatie op een goede manier wordt besteed.”

Over de Ajax FoundationDe Ajax Foundation gelooft en investeert in een samenleving waarin alle kinderen gelijke kansen krijgen als het gaat om het ontdekken en ontwikkelen van hun talent en een gezond leven.

De Foundation organiseert projecten rond de thema’s sport & gezondheid, educatie en sociale integratie voor kansarme kinderen en jongeren onder 19 jaar, in (groot) Amsterdam en Kaapstad.

Tekst: Ajax.nlBeeld: Ajax.nl/Yannick van de Wijngaert

Ajax Foundation